Monday, January 26, 2015

Outfit: MARSHMALLOW JACKET


Happy New Week guys! Berlin Fashion Week is over and at least a little bit of a calm breeze is settling in. For me that means working a lot from home, not having to run through the freezing rainy cold. So time to share my second outfit from fashion week. Featuring my "marshmallow" jacket that is currently saving me from this shitty weather.

Eine schöne neue Woche wünsche ich euch! Die Berliner Fashion Week ist vorbei und nun setzt zum Glück eine kurze ruhige Phase ein. Das heißt für mich mehr von zu Hause zu arbeiten und nicht durch die Kälte rennen zu müssen. Also ist es Zeit mein zweites Outfit der Fashion Week mit euch zu teilen. Inklusive meiner "Marshmallow" Jacke, die mich zur Zeit vor diesem - naja sagen wir mal gewöhnungsbedürftigem - Wetter rettet.




I combined the white plushy jacket with my white Tibi dress. The blue pattern detail around the neckline shimmers lightly through, adding a hint of color. A black turtle neck, black tights, bag and shoes to give the look a frame.
The pictures are taken by my friend An Nguyen by the way. He is super talented and knows exactly what he is doing! I like the outcome pretty much - you too?

Die weiße Kuscheljacke habe ich mit meinem weißen Tibi Kleid kombiniert, das mit seinem blauen Musterdetail am Kragen, ein bisschen Farbe durchscheinen lässt. Ein schwarzer Rollkragen, schwarze Strumpfhose, Tasche und Schuhe um den Look einzurahmen.
Die Fotos hat übrigens mein Kumpel An Nguyen gemacht. Super talentiert - er weiß einfach genau was er macht! Ich mag die Bilder sehr sehr gern - ihr auch?

I am wearing

coat - H&M Studio Collection Fall/Winter 2014/15
bag - Mango (on sale here)
boots - Shoebiz
dress - Tibi





photography // An Nguyen





Liked this post? Become a DARLINH and follow me on:


9 comments :

  1. The coat looks so comfortable

    www.stepfromsteph.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's suuper comfortable - best investment this winter :D Plushy jackets are the best... :)

      Delete
  2. toller look :>
    ich liebe mango sale übrigens! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke :D jaa der ist echt toll dieses Jahr!

      Delete
  3. Hach deine Tasche <3 (Nein, ich darf nicht shoppen ...!)

    ReplyDelete
  4. Die Fotos sind wirklich toll geworden und die weiße Jacke gefällt mir richtig gut. Bei dem momentanen etwas gewöhnungsbedürftigen Wetter in Deutschland definitiv eine sehr gute Wahl.

    ReplyDelete
  5. los bolsillos son bien grandes, y en sì el abrigo tambièn es ancho.
    aquì en Lima estamos acostumbrados a usar ropa entallada. muchas chicas se mueren si tiene que usar algo tan ancho y otras simplemente no salen de su zona de confort.
    Greetings.

    ReplyDelete