Tuesday, July 2, 2013

Berlin Fashion Week: PREMIUM Young Designers Award with Frida Gold



New season, new fashion, new experiences. Berlin Fashion Week Spring/Summer2014 edition started with the PREMIUM Young Designers Award for me. I couldn't be happier about the results since Franziska Michael (remember this report about her as on of my favorite shows last season?) won well-deserved the price for the womenswear category. Last season's collections were evaluated for these awards - looking back it's obvious that she just had to win. Can't wait for her Spring/Summer show on Wednesday!! 
Real highlight of the evening was the live performance of German band Frida Gold. One of my favorite musicians and the reason why I was so eager on this event! I filmed an outtake for you (watch it at the end of the post) - incredible how you can watch beautiful front girl Alina Süggeler feel, enjoy and live the music she is singing through her body moves and impulses.

PS: Please note my awesome clutch - what do you say? xx

Neue Saison, neue Mode, neue Erlebnisse. Die Berliner Fashion Week Frühling/Sommer 2014 startete für mich mit den PREMIUM Young Designer Awards. Das Ergebnis hätte meiner Meinung nach nicht besser ausfallen können. Franziska Michael (erinnert ihr euch an den Artikel über ihre letzte Show als einer meiner Favoritenshows?) gewann nämlich verdient den Preis in der Kategorie Womenswear. Für die Awards wurde die letzte Kollektion bewertet - wenn man so zurückblickt gab es einfach keinen Weg am Awardsieg vorbei. Ich kann auch ihre Frühling/Sommer Show am Mittwoch kaum noch erwarten!!
Highlight des Abends war trotzdem die Live Performance der Band Frida Gold. Eine Gruppe meiner Lieblingsmusiker und der heimliche Grund warum ich mich ganz besonders auf dieses Event gefreut habe! Ein Stück des Auftritts hab ich für euch aufgenommen (schaut euch das Video am Ende des Posts an - das muss man mal gesehen haben). Es ist einfach wunderschön zuzusehen wie Frontfrau Alina Süggeler die großartige Musik auf der Bühne fühlt, genießt und lebt.

PS: Man beachte außerdem meine coole Clutch - was sagt ihr? xx




The winners of the evening: Tothem , VK Lillie & Franziska Michael

Alina Süggeler from Frida Gold



 




    Liked this post? Become a DARLINH and follow me on:


    2 comments :