Saturday, March 9, 2013

Outfit/Travel: TOURISTY IN LONDON


My last few days in London were pretty touristy. After rushing around during fashion week I finally wanted to discover the fantastic city and visit some of the important sights. Since rain and bad weather was setting in I made it to Tower Bridge (held a school presentation on it in 6th grade and really wanted to see it in real now), Camden Town (perfect advice from Van Anh) and spent the rest of my time at Tate Modern museum. As a modern art lover I could spend endless hours in there. Splendid artworks from many of my favourite artists e.g. Kandinsky and Richter are exhibed at Tate - four (or was it five?) floors of chocolate for the eye and mind!
Not enough as leaving, the museum's shop kept me back and lured with books, pretty postcards and magazines. Magazines! It's hopeless, I think half of my hand luggage on the way home to Berlin was magazines... if only they weren't so heavy.
Anyway a comfortable and warm outfit was in need. Sneakers and my freshly bought Topshop bag were a must and the rest of my look you can see below. xx

Meine letzten Tage in London habe ich ziemlich touristisch verbracht. Nach dem rumgerenne während der Fashion Week, wollte ich endlich mal die bezaubernde Stadt entdecken. So entschied ich mich einige der Sehenswürdigkeiten anzuschauen. Da das Wetter leider nicht mehr ganz so sehr mitspielte schaffte ich es noch zur Tower Bridge (habe in der 6.Klasse mal ei Schulprojekt dazu gemacht und wollte sie endlich mal real erleben), nach Camden Town (super Empfehlung von Van Anh) und habe die restliche Zeit während des Regens im Tate Modern Museum verbracht. Ich liebe ja Moderne Kunst, da hätte ich wirklich endlose Stunden verbringen können. Großartige Werke von vielen meiner liebsten Künstler wie z.B. Kandinsky und Richter werden im Tate ausgestellt - vier (oder waren es sogar fünf?) Stockwerke voller Schokolade fürs Auge und Gemüt!
Als wäre das nicht genug, zog mich der Museumsshop beim Gehen mit seinen Büchern, kunstvollen Postkarten und Magazinen auch nochmal in seinen Bann. Magazine! Es ist echt hoffnungslos. Die Hälfte meines Handgepäcktrollis bestand auf dem Weg Heim nach Berlin aus Magazinen... wären sie doch bloß nicht so schwer.
Auf jeden Fall musste dafür ein bequemes und warmhaltendes Outfit her. Sneaker und meine neue Topshop Tasche waren ein Muss, den Rest könnt ihr euch auf den Bildern ansehen. xx














SHOP THE LOOK


 

Liked this post? Become a DARLINH and follow me on:

1 comment :

  1. Hey Love,

    Such a great look. Love the way you styled it.

    I would like to invite you to join www.STARPIQ.com

    where u can share your beautiful looks and get more visitors for your blog.


    Have a great weekend,

    Nicole

    ReplyDelete