Saturday, March 2, 2013

London Fashion Week Day 3: Outfit & Fashion Monitor Style Lounge


Two full days on heels require some holidays for my feet, that's why on Day 3 I decided to wear the only flats I brought with me: my sneakers! Glamourfying them by wearing a sequinned shirt combined with black wool jumper and tights to keep me warm and my favourite red accessories. The white coat with fur application and my beloved New Look necklace do the rest for my fashion week style. 

During the day I stopped by at Fashion Monitor's Style Lounge at The Mayfair Hotel. Not too different from "The Apartment" when it comes to coddling us during what feels like non-stop rushing-from-one-place-to-the-other. Again food (yummy yummy), but here - I would say it was more high-society - they also offered spa treatments such as quick massages aswell as showcased a few upcoming talents. 
For example Sarah Angold designs the most astonishing architectural jewellery out of plexiglass and I discovered nail polish from Leighton Denny. Love the light matt effects by applying just one polish!

Nach zwei kompletten Tagen auf Absätzen ist ein Kurzurlaub für meine Füße auf jeden Fall notwendig. So entschied ich mich am dritten Tag die einzigen flachen Schuhe, die ich nach London mitnahm zu tragen: meine Sneakers! Glamourösiert durch meine Pailettenweste kombiniert zu schwarzem Wollpullover und Strumpfhose um schön warm eingepackt zu bleiben. Meine liebsten roten Accessoires, der weiße Mantel und meine New Look Kette machen den Fashion Week Style komplett.

Im Laufe das Tages stattete ich der Fashion Monitor Style Lounge im The Mayfair Hotel einen Besuch ab. Dort war es im Prinzip nicht anders als bei "The Apartment" wenn es um das Verwöhnen ging. Es gab auch hier Essen (yummy yummy) und außerdem - ich würde sagen hier war es eher High-Society mäßig - boten sie auch Spa Treatments an wie z.B. Kurzmassagen. Im zweiten Teil hatten aufkommende Talente die Chance sich uns zu präsentieren. Besonders gefallen hat mit der architektonische Schmuck aus Plexiglas von Sarah Angold und der Leighton Denny Nagellack. Ich liebe die leichten Matt-Effekte, die nur durch das Auftragen des einen Lacks entstehen!


  • beanie - H&M Mean
  • jumper - Esprit
  • sequin shirt - Vintage
  • sneakers - Vty
  • coat - H&M
  • bag - Vietnam





Left: Sarah Angold | Right: ethically crafted cuff by 88 Style.Me






Liked this post? Become a DARLINH and follow me on:


1 comment :