Friday, March 1, 2013

London Fashion Week/Backstage: Thu Thu



My second London Fashion Week Day definitely began the earliest. 5:30 a.m. I had to get up, get ready and grab a quick snack (there is no way I leave the house hungry in the morning) - everything for a very very good reason.
My THU THU experience at St. Martins Lane Hotel! The presentation would begin at 10 but again I got the incredible chance to go backstage with AOFM Make-Up. This time I spent entire two hours in the hotel suite where everything was organised for the showcase. I tell you it was such a wonderful atmosphere up there. Beginning with the breathtaking view over London and beautiful minimalist interior, to the loveliest team of make-up artists, other press/photographers, models and  the honour of meeting Thuy Duong Ngyuen the designer herself. I am really impressed how she handled everything so calmly and cheerful even minutes or seconds before her show!
And please let's take a closer look on her fashion: splendid fusion of modernity and Vietnamese tradition which therefore totally touched me. Ngyuen cleverly embeds handcrafted Vietnamese embroidery into current trend shapes like fresh but elegant shift dresses or oversized bomber leather jackets.
This season's colours are adorable in particular - the nicest berry tones, touch of oranges and greys and the first fashion presentation in which I spotted look combinations with sneakers! So cool!!
My time behind-the-scences at Thu Thu will remain one of the strong memories of my first LFW for sure.

Mein zweiter Tag der London Fashion Week begann definitiv am frühesten. Schon um 5:30Uhr stand ich auf, machte mit fertig für einen weiteren aufregenden Tag, schnappte mir noch einen Snack (mit leerem Magen am Morgen das Haus verlassen, kommt mir ja gar nicht in die Tüte) und los ging es - alles für einen sehr sehr guten Grund.
Meine THU THU Erlebnis im St. Martins Lane Hotel! Die Präsentation sollte zwar erst um 10Uhr beginnen, jedoch hatte ich auch hier wieder die unfassbare Chance mit AOFM Make Up Backstage zu gehen. Dieses Mal durfte ich auch volle zwei Stunden dort oben in der Hotelsuite verbringen in der alles vorbereitet wurde. Ich sag euch es herrschte solch eine tolle Atmosphäre dort. Angefangen vom atemberaubenden Ausblick über London und der minimalistischen Einrichtung zum liebevollsten Team an Make-Up Artisten, weitere Presse/Fotografen, Models und natürlich bis zur Ehre Thuy Duong Ngyuen, die Designerin, selbst zu treffen. Ich habe wirklich großen Respekt davor, wie sie das ganze ruhig und heiter gehandhabt hat, selbst Minuten oder sogar Sekunden vor ihrer Show!
Und lasst uns doch bitte einen genaueren Blick auf die Mode werfen: Die hervorragende Fusion aus Modernität und vietnamesischer Tradition hat mich wirklich berührt. Ngyuen bettet die handgearbeiteten vietnamesischen Stickereien klever in aktuell beliebte Stücke wie frische jedoch elegante Etuikleider oder oversized Bomberjacken aus Leder.
Die Farbauswahl für diese Saison hat es mir besonders angetan - die schönsten Beerentöne, Orange und helles Grau. Außerdem war das die erste Modepräsentation bei denen ich Lookkombinationen mit Sneakers entdeckte! So cool!!
Meine Behind-the-Scences Zeit bei Thu Thu wird auf jeden Fall eine starke Erinnerung an meine erste LFW bleiben.













favourite jacket on a beautiful & sweet German based model!





Liked this post? Become a DARLINH and follow me on:


2 comments :

  1. very interesting pictures. thanks for sharing.
    lovely greets
    maren anita


    giveaway: zatchels bags
    FASHION-MEETS-ART by Maren Anita

    ReplyDelete
  2. Amazing post. Loved the behind the scene photos.
    Loved the colour combination for this collection as well
    as the touches of Asian inspired beauty.

    x Mariana | www.goingteen.blogspot.com

    ReplyDelete