Saturday, February 2, 2013

NEW IN: Chanel Lipstick "Rouge Allure - 109 Rouge Noir"



During fashion week I wore one very particular lipstick every day. An intense elegant dark red tone and it is from CHANEL! As my first product of this very traditional iconic fashion house ever I want to tell you the little story behind it.
Well as a fashion obsessed I always wanted to own something Chanel. Since I am far from affording any fashion piece, I came around to their beauty segment. It had to be nevertheless something special, no make-up (too basic), no nail polish (I own so many already), no eye make-up (I would probably never use it) - a lipstick! Classy and something I would definitely use not everyday but for the right occasions. So I walked up to Douglas a few days before fashion week, a German beauty store which sells all kinds of high end beauty products, and stood in front of my next decision: which one??
Thanks to the friendly staff, I could try on some shades and ultimately fell in love with “109 Rouge Noir” from their Rouge Allure collection. xx

Während der Fashion Week trug ich jeden Tag denselben ganz besonderen Lippenstift. Ein intensiver edler dunkelroter Ton und er ist von CHANEL! Als mein erstes Produkt dieses traditionellen ikonischen Modehauses, will ich euch ein bisschen von meiner Errungenschaft erzählen. 
Also Modeverliebte wollte ich schon immer einmal etwas von Chanel besitzen. Da ich weit davon entfernt bin mir etwas Kleidungsmäßiges zu kaufen wand ich mich zum Beauty Segment. Es sollte trotzdem etwas spezielles sein, kein Make-Up (zu Basic), kein Nagellack (ich hab schon zu viele), kein Lidschatten (benutze ich sowieso nie) - ein Lippenstift! Klassisch und etwas was ich nicht jeden Tag aber zu den richtigen Anlässen auftrage. Also ging ich zu Douglas und stand auch prompt vor der nächsten Entscheidung: welcher sollte es sein??
Dank der freundlichen Verkäuferin konnte ich einige ausprobieren und verfiel dann letztendlich dem "109 Rouge Noir" aus der Rouge Allure Kollektion. xx








6 comments :

  1. beautiful dear ♥

    Michael Macalos
    http://michaelmacalos.com

    ReplyDelete
  2. Glückwunsch zu deinem ersten Chanel-Produkt! Ich bin den Lippenstiften von Chanel auch sehr verfallen, finde die einfach toll. Deine Farbe ist für mich persönlich zwar zu dunkel, an dir gefällt es mir aber :)

    ReplyDelete
  3. Great post! I fell in love with 109 Rouge Noir as well!! And have a look at this comp .. it sounds great! http://www.salesgossip.co.uk/promo/chanel_lipsticks/ Judith

    ReplyDelete
  4. Ich heisse auch Anh:)

    toller Blog!

    ReplyDelete