Wednesday, February 20, 2013

London Fashion Week Day 1


I exactly remember the first time I attended Berlin Fashion Week. I was so overwhelmed and fascinated by all the new impressions, the big fashion community and all the events going on. Right now in London I am re-living all those feelings. Everywhere I look, I find a new piece of inspiration.
And OH MY there are so many street style photographers here! I don’t even get the chance to ask what publication they are photographing for because the next one is already approaching to ask for a shoot. Truly crazy!
That is what I wore for the first London Fashion Week day. A vintage print jacket as the main piece combined with black jumper, black bag and shoes plus red scarves since even with the sun  it is pretty cold.
A highlight of the day apart from the shows was definitely meeting Andy from Style Scrapbook! I don’t know whether I told you but she is one of my all time favourite bloggers. I was even carrying one of the camera bags from her collaboration with Kipling that day. Anyway she is such a lovely person! Hoping to met her again some time. :)

Ich erinnere mich noch genau daran wie es war das erste mal auf der Berlin Fashion Week zu sein. Ich war so überwältigt und fasziniert von den ganzen neuen Impressionen, der großen Fashion Community und alle den tollen Events die es so statt fanden. In London lebe ich diese Gefühle alle von vorn. Überall wo ich hin gucke finde ich ein neues Stück Inspiration.
Und OH MY wie viele Streetstyle Fotografen er hier gibt! Ich bekomme nicht mal die Chance danach zu Fragen für welche Publikation sie fotografieren, denn der nächste tippt mich schon an um nach einem Foto zu fragen. Total verrückt!
Das ist was ich am ersten London Fashion Week Tag trug. Eine Vintage Print Jacke als Eye-Catcher kombiniert mit viel schwarz und passenden roten Tüchern. Denn trotz Sonne, ist es ziemlich kalt.
Ein Highlight des Tages neben den Shows war definitiv, dass ich Andy von Style Scrapbook getroffen habe! Ich weiß nicht genau ob ich es euch mal erzählt habe, aber sie ist eine meiner absoluten Lieblingsblogger. Ich habe an dem Tag sogar eine der Kamerataschen aus ihrer Kooperation mit Kipling getragen. Auf jeden Fall ist sie so eine liebevolle Person! Hoffe darauf sie bald einmal wiederzusehen.:)



Vitamin Water - sponsor of LFW and my survival drink for the week

  • jacket - vintage
  • jumper - Esprit
  • scarf - Missoni
  • bag - H&M
  • boots - Street Schuhe
  • camera bag - Style Scrapbook for Kipling

Beautiful Andy Torres from Style Scrapbook


Liked this post? Become a DARLINH and follow me on:


5 comments :

  1. oha andy oha!

    anh, die jacke! die jacke! da kommen doch gleich erinnerungen hoch! (;

    x

    ReplyDelete
  2. Gorgeous colors. Love the styling.

    Win free professional photo edit for your post:

    http://ruedetreschic.blogspot.com/2013/02/visual-infinity.html

    Ivana
    xoxo

    ReplyDelete
  3. Das hört sich wirklich toll an. Ich wäre auch gerne einmal auf der London Fashion Week dabei. Andy ist auch eine meiner Lieblingsbloggerinnen. Sie ist wirklich toll :)

    ReplyDelete
  4. Das klingt total spannend, was für ein Abenteuer... Die Kameratasche ist wunderhübsch!

    ReplyDelete