Monday, February 25, 2013

London Fashion Week: Sass & Bide


My second fashion show during my week in UK's capital was also one of the big highlights. When I opened the mysterious black envelope (in London they mostly send invitations by post), took out the metallic gitter holding a black ticket saying "sass & bide - Wintergate" my heart literally skipped a beat. The Australian brand has been high on my wishlist of shows to attend - after all a few of their SS13 looks inspired part of my ESMOD portfolio work!
Arriving at St.John's, Smith Square church in the evening and seated first up on the loge - you could call it second front row haha - I luckily had a really good view on the show.
The collection cited what the invitation already revealed - metallic applications inserted in gorgeous geometrical patterns, pops of stunning yellow. A quite futuristic combination of colours and fabrics implemented into familiar modern shapes. I love how sass & bide provides both very wearable clothes but also dazzling gowns to dream of.
The charming designer duo definitely stole my heart - again!

Meine zweite Modenschau während meiner Woche in Großbritanniens Hauptstadt war ein absolutes Highlight. Als ich den mytseriösen schwarzen Umschlag öffnete (Einladungen werden in London hauptsächlich mit der Post verschickt), und das Ticket, eingehüllt in ein metallisches Gitter, die Aufschrift  "sass & bide - Wintergate" zeigte, setzte mein Herz für eine Sekunde aus. Das australische Label war nämlich ganz oben auf meiner Show Wunschliste - immerhin haben einige der SS13 Looks einen Teil meiner ESMOD Bewerbungsmappe inspiriert!
Angekommen in der St John's, Smith Square Kirche, vorn oben auf der Loge platziert - man könnte es zweite Front Row nennen haha - hatte ich glücklicherweise einen sehr guten Blick auf die Show.
Die Kollektion zitierte, was die Einladung bereits verriet - metallische Applikationen eingesetzt als hinreißende geometrische Muster, knallgelbe Hingucker. Also eine ziemlich futuristische Farb- und Stoffkombination. Dafür wurden aber geläufige moderne Schnitte umgesetzt. Ich liebe es wie sass & bide sowohl sehr tragbare Mode als auch fantastische Roben zum Träumen anbietet.
Das charmante Designer Duo hat mein Herz gestohlen - schon wieder!





 






Liked this post? Become a DARLINH and follow me on:
 

3 comments :

  1. All dresses are super good. the one silver top is stupendous :)

    ReplyDelete
  2. This collection is super cute, love the bright yellow clutch. Thanks for sharing!
    xx Emilee Anne
    http://www.eaemileeanne.com

    ReplyDelete
  3. Nice post! i am glad to see your collection and its really beautiful. thanks for sharing.
    http://www.leatheradore.com/product/hank-moody-leather-jacket

    ReplyDelete