Saturday, December 1, 2012

Marcell von Berlin "Black Virgins" at Loewenpalais Berlin


It is not yet fashion week season but extraordinary fashion labels need extraordinary settings. That is why Marcell von Berlin set up an event for last Thursday at Loewenpalais Berlin to present their new collection "Black Virgins" and their first fragrance with same name. It was my first encounter with the brand but I immediately liked how the designers created feminine, sharp and classy designs with a twist such as zipper details, special use of leather, silk, fur or shimmering Swarovski elements (high quality in general). I would say they make wearable extravagance! 
Moreover I finally got the chance to wear my gorgeous Frida Weyer dress. Simply love it but wished I did not need to wear tights. Unfortunately it is freezingly cold in Berlin so that I had no choice. I combined the dress with my Stella&Dot statement necklace bling bling, black/gold fringe clutch and spike earrings.
Thanks for a supreme evening!

Noch hat die Fashion Week Saison nicht angefangen. Da besondere Modelabels jedoch besondere Umstände verdienen, lud die Marke Marcell von Berlin am Donnerstag ins Löwenpalais in Berlin um deren neue Kollektion "Black Virgins" und deren ersten Duft mit selbem Namen zu präsentieren. Es war meine erste Begegnung mit dem Label. Die feminine selbstbewusste stilvolle Mode mit den gewissen Details hat mir von Anfang an gefallen. Sie setzen Leder, Fell, Seide, Swarovski Applikationen und Reißverschlussdetails (allgemein hochwertige Stoffe) geschickt ein. Ich würde es tragbare Extravaganz nennen!
Außerdme hatte ich endlich die Chance mein wunderbares Frida Weyer Kleid zu tragen. Ich liebe es so sehr und hätte mir gewünscht die Strumpfhose nicht tragen zu müssen. Leider ist es eiskalt in Berlin, sodass ich gar keine Wahl hatte. Auf jeden Fall habe ich das Kleid außerdem mit meiner Stella&Dot Statement Kette und Spike Ohrhängern kombiniert.
Danke für einen erstklassigen Abend!




Yuliya, Cevan, me, Meroda, Caroline

catching up with my babe

Berlin based Juwelier Reuer showcased their precious pieces at the event, too.


harp player before the show


the presentation started with two dancers - touchingly beautiful modern dance

The final walk:



PS: One of the even sponsors was Sissi Torte Berlin - most delicious cakes that you can order here. They ship pretty much all over Europe. Bon appétit!
PS: Einer der Event Sponsoren war Sissi Torte Berlin - die leckersten Torten überhaupt, die ihr übrigens hier selbst bestellen könnt. Guten Appetit! ;)




4 comments :

  1. Sieht nach einem tollen Event aus! Mir gefällt dein Kleid sehr gut. Ohne Strumpfhose würde es wahrscheinlich wirklich noch besser wirken, aber ich kenn das, die Temperaturen sind einfach zu niedrig :(

    ReplyDelete