Friday, December 28, 2012

Look: SWEET NOTHING



Do you know those weird days when the sun shines, then changes into rain, than is suddenly ridiculously windy? That pretty much summs up yesterday. Even in the ten minutes of outfit shooting weather shifted like it was April already!
I like how the pictures turned out in midst of strong illumination and wind in my hair though. The last picture is even a little bit editorial, isn't it? :)
For the very moody day I chose a casual outfit which I prepped up by wearing my a striking Stella&Dot statement necklace. These days I just want to put on something that keeps warm so I decided on the black slim fit turtle neck and a contrasting oversized wool cardigan. Some suiting pair of boots, tights and a bag - nothing sweet today.

PS: Do you know the song "Sweet Nothing" by Calvin Harris featuring Florence Welch? It is playing on repeat for days now without the sign of being overkilled yet. Short: You need to listen to it!

Kennt ihr diese komischen Tage an denen die Sonne scheint, es sich dann in Regen verwandelt und dann plötzlich überaus windig ist? Das fasst so ziemlich den gestrigen Tag zusammen. Sogar in den zehn Minuten des Outfit Shootens hat sich das Wetter gewandelt als wäre es bereits April!
Die Fotoergebnisse aus teilweise starker Belichtung und Wind in meinen Haaren, sind, finde ich, im Endeffekt ganz gut geworden. Das letzte Bild ist sogar ein kleinen wenig Editorial oder? :)
An diesem launigen Tag habe ich mich für ein schlichtes Outfit entschieden, welches ich mit einer auffälligen Stella&Dot Statementkette aufgewertet habe. In letzter Zeit möchte ich einfach nur Sachen tragen, die warm halten, also habe ich mich für den eng anliegenden schwarzen Rollkragenpulli und einen oversized Strickcardigan entschieden.  Dazu passende Boots, Strumpfhose und Tasche - nothing sweet today.

PS: Kennt ihr schon den Song "Sweet Nothing" von Calvin Harris und Florence Welch? Der läuft bei mir seit Tagen auf Wiederholung und zeigt noch keine Anzeichen eines Overkils. Kurz: Den müsst ihr euch unbedingt anhören!







2 comments :

  1. love love this outfit dear ♥

    Michael Macalos
    http://michaelmacalos.com

    ReplyDelete
  2. i adoreeee how cozy that sweater looks. nothing like a good cardigan to brighten up cold winter days.

    ~Jenn
    chīsana blogger

    ReplyDelete