Thursday, December 27, 2012

Look: La Vietnamese Parisienne à Berlin


photography// Yuliya Maltseva

First ordinary day after Christmas. Did you enjoy your days off? I am starting refreshed with a winter outfit. It is part for my FashionBloggerCafe application which is again taking place in January (wow Berlin Fashion Week is only weeks away!). They are doing their photo contest and since I was lucky enough to win 3rd place last season, I thought I would give it a shot again. "Modern Culture Bash" is the topic and I came up mixing a typical Parisienne look with Berlin vintage style worn by - of course me - a Vietnamese girl. The embroidered pocket mirror is also supposed to support the Asian influence since it is a souvenir from my last Vietnam trip.

Now which picture should I send in? Which is you favorite shot? :)

Erster normaler Tag nach Weihnachen. Habt ihr die Feiertage genoßen? Ich starte erholt mit einem neuen Winteroutfit. Es ist auch Part meiner FashionBloggerCafe Anmeldung, dass wieder im Januar zur Berliner Fashion Week statt finden wird (wow es sind nur noch ein paar Wochen bis dahin!). Es wird natürlich auch wieder ein Fotocontest veranstaltet. Da ich es in der letzten Saison auf den dritten Platz geschafft habe wollte ich es dieses Mal einfach wieder versuchen. "Modern Culture Bash" ist das Thema, weshalb ich mich kurzerhand dazu entschieden habe einen typischen Parisienne Look mit Berliner Vintage Style zu kombinieren. Mein asiatisches Äußeres und mein bestickter Taschenspiegel aus Vietnam, der sonst nur in meiner Tasche ruht, vervollständigen das Ganze.

Aber welches Foto schicke ich denn nun ein? Welches ist euer Favorit? :)






  • suede oversized coat - vintage (my mum's)
  • print scarf - H&M (old)
  • fine white knit shirt - August Silk
  • skirt - vintage
  • boots - Jana Shoes via Roland
  • hat + gloves - H&M
  • pearl earrings - Accessorize



1 comment :

  1. I like the second picture a lot, and the picture where you're holding that mirror! x

    fashionistainthedark.blogspot.com

    ReplyDelete