Wednesday, December 5, 2012

Look: INSIDE OUT


photography//Caroline Leonhard

Okay slowly I am running out of knits or any fall/winter clothes in general and winter haven't even really begun. Time to be creative and believe it or not, this time I got inspired by Sushi! I was talking about one of my favorite dishes when I got the thought: "So many sushi variations and all so different but equally delicious! Wish my closet would be like that. Or is it? Wait, how could I translate sushi into fashion? (probably the most ridiculous thought of the day haha - but) Inside Out? Yes, that could work!"
And it did, I wore my creme knit inside out and a white denim vest over it to hide the etiquettes.
Perfect slightly crazy but otherwise casual fashionable look for the fascinating ESMOD Ste Catherine fashion show, that I will tell you about in the following days.

Okay langsam gehen meine Pullover und allgemein Herbst/Winter Kleidungsvariationen zur Neige obwohl der Winter gerade so angefangen hat. Zeit um etwas kreativ zu werden. Glaubt es mir oder nicht aber dieses Mal habe ich mich doch tatsächlich von Sushi inspirieren lassen! Während ich so im Gespräch über eines meiner Lieblingsgerichte war kam mir der Gedanke: "Es gibt so viele Sushi Variationen und alle schmecken sie ähnlich gut! Ich wünschte mein Kleiderschrank wäre auch so. Oder ist er es vielleicht? Einen Moment, wie kann ich Sushi in Mode umformen? (wohl der komischste Gedanke des Tages haha - aber) Inside Out? Ja, das könnte sogar hinhauen!"
Und das tat es. Ich habe meinen cremefarbenen Pulli einfach "inside-out" getragen und noch die Weste drüber geworfen damit man die Etiketten nicht sieht. Der perfekte leicht verrückte doch trotzdem schlicht modische Look für die faszinierende ESMOD Ste Catherine Modenschau von der ich euch in den nächsten Tagen erzählen werde.




  • pullover - H&M (old)
  • pants, vest - Zara (old)
  • boots - Jana Shoes via Roland
  • bag - unkown
  • statement necklace - Bijou Brigitte



3 comments :

  1. This is gorgeous! Love the pullover with the vest and I love the details on the necklace and bag.
    Do stop by my blog, would love to know what you think about my latest post.
    x Mariana | http://goingteen.blogspot.sg/

    ReplyDelete
  2. Dein neuer header is richtig geil!:)

    ReplyDelete
  3. witzige idee und soeht dabei noch echt gut aus! :)

    ReplyDelete