Thursday, November 1, 2012

Look: VINTAGE PRINT


Loose shirt, a sleeveless hoodie, fluttering skirt, fine tights and some fancy boots - aah weather is so nice!
NOT. Unfortunately this is a combination that is kind of unimaginable at the beginning of November. Why you see those pictures today is simply because there was so much to talk to you about, that I only now finally found time and space to show you this casual everday look of mine shooted a few weeks ago. Yes, I know I have the worst problems, right? ;D
The vintage shirt is my mum's and I keep eyeing it for outfits, but thanks to the crazy pattern it is not the easiest clothing piece to style. This time I went for stylistic inconsistencies by combining it with a girly skirt and a boyish oversized sweat-waistcoat.
Result is a fun and comfortable harmonic look (maybe still wearable under a thick coat in this season).

I wish you a good start into the one and only November 2012! xx

Leichtes Shirt, ärmelloser Hoodie, flatternder Rock, dünne Strumpfhose und coole Boots - aah das Wetter ist so schön!
NICHT. Leider ist diese Kombination inzwischen ziemlich undenkbar so Anfang November. Warum ihr diese Fotos aber heute seht hat folgenden Grund: es gab in letzter Zeit einfach so viel zu erzählen, dass ich es erst jetzt geschafft habe solch ein alltägliches Outfit von vor ein paar Wochen online zu stellen. Mensch, ich hab die schlimmsten Probleme oder? ;D
Das vintage Shirt gehört eigentlich meiner Mum. Ich spiele aber des öfteren mit dem Gedanken es mir zu stibitzen aber durch den verrückten Print ist es ziemlich schwierig es gut zu verbinden. Dieses Mal habe ich mich für einen Stilbruch entschien - also einen girly Rock plus einer jungenhaften oversized Sweatweste.
Ergebnis ist dann ein frischer komfortabler und harmonischer Look (den man vielleicht sogar noch unter einem fetten Mantel tragen könnte).

Ich wünsche euch einen wunderbaren Start ins einmalige November 2012! xx





  • vintage print shirt - My Mum
  • hoodie - Primark Men's Department
  • skirt and backpack - vintage
  • boots - Buffalo via otto.de
  • tights - Rossmann
  • earrings and necklace - Stella&Dot



2 comments :

  1. I love the way you styled the vintage print. Very cute skirt and great accessories :-)

    NLxx
    www.my-changing-room.com

    ReplyDelete
  2. The skirts is a rather fascinating find. Good looking combo you have there ;)

    XOXO Gozika
    http://gozikasjournal.blogspot.com/

    Your friend from IFB :)

    ReplyDelete