Monday, November 19, 2012

Look: FLAMINGO PRINCESS


The "Rosenhöfe" in Berlin near Hackescher Markt is one of the most beautiful spots in Berlin. Usually it is a shopping place with cafés and cool boutiques. Short: it provides the most terrific pleasant ambience to spent hours in.
Since I am obviously not the only one appreciating the beauty, on workdays it is always quite full with people. So yestderday on the free Sunday I sensed my chance to go there right in the morning to shoot my outfit. What do you think about the results?

I wore my selfmade blazer/college jacket (the first thing I ever sewed all by myself as you might remember here) combined to pink pants, cute suiting flamingo earrings, white Zara knit, snake print platform boots, silver jewellery, grey bag and wool beanie.
Ready dressed to go out with friends! :)

Die "Rosenhöfe" in Berlin Nahe des Hackeschen Marktes ist meines erachtens einer der schönsten Stellen in Berlin. Normalerweise wird hier in coolen Boutiquen geshoppt, für die erschöpften Mädels gibt es dann noch hübsche Cafés. Kurz: Es bietet ein hervorragendes Ambiente um Stunden drin zu verbringen. 
Da ich natürlich nicht die einzige bin, die sich hier pudelwohl fühlt, ist es an Wochentagen immer recht voll. 
Gestern, am Sonntag, habe ich also meine Chance gewittert und bin gleich morgens hingefahren um mein Outfit zu fotografieren. Wie findet ihr das Ergebnis?

Getragen habe ich meine selbstgenähte Blazer/College Jacke (das erste Stück das ich jemals völlig allein geschneidert habe, vielleicht erinnert ihr euch ja noch daran). kombiniert habe ich sie mit ros
é-farbener Hose, süßen passenden Flamingo Ohrsteckern, weißer Zara Pulli, Plattform Boots in Schlangenoptik, silbernem Schmuck, grauer Tasche und Beanie.
Ich bin fertig gekleidet um mir mit Freunden einen schönen Tag zu machen! :)




My outfit

beanie - New Yorker
pullover - Zara
jacket - tha.Darlinh selfmade
shoes - Deichmann (similiar here & here)
bag - customized no name brand
necklace - H&M; Stella&Dot
flamingo earrings - Primark













5 comments :

  1. I am in love with this outfit! I totally love your coloured jeans and the shoes are so awesome! As well as your sweater!
    Do stop by my blog, would love to know what you think about my latest post.
    x Mariana | http://goingteen.blogspot.sg/

    ReplyDelete
  2. Das sind wirklich tolle Bilder und eine super Location. Den Blazer hast du wirklich selbst genäht? Der sieht wirklich toll aus! Ich wünschte ich könnte das auch so gut :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankeschön Liebes! Ja hihi, freut mich, dass er dir gefällt! :*

      Delete
  3. love the jean and snake print shoe.

    http://www.shopjessicabuurman.com/lookbook-street-fashion_c314

    ReplyDelete