Tuesday, October 9, 2012

Look: APPRECIATION



Along with the ever colder getting autumn days, my long for a little bit more coziness grows. That does not mean that I want to cuddle myself under a thick fleece blanket all around the clock but to simply dress in a more comfortable way at times. Even in the coldest winter I stay energized for a walk in the city because there is always something to do or to watch and discover, even if it is just a ray of sun shining in the right direction at the right moment transforming a place into magic. Do you know what I mean? I love to find these moments and just stand still for a while and appreciate everything.
These days I really appreciate it to dress quickly in something comfortable, casual but nice. Mostly that turns out like today’s outfit. Black skinny jeans (love mine from Zara!), an oversized knit, leather jacket, big scarf, sneakers, a small selection of bracelets and my eye-catching red bag.

I really appreciate you coming back to my blog every single day to read abtut my thoughts and experiences! THANKS (That is something I simply need to tell you sometimes!)

Während die immer kälter werdenden Herbsttage eintreffen, wächst mein Verlangen nach ein wenig mehr Behaglichkeit weiter und weiter. Das heißt nicht, dass ich mich danach sehne unter eine dicke Fleecedecke zu kriechen und dort den Winter über zu bleiben. Nein, denn ich bin selbst im kältesten Winter aktiv. Denn ob es uns eigentlich bewusst ist oder nicht, es gibt immer etwas zu tun, zu sehen oder zu entdecken. Das kann auch nur einen Sonnestrahl sein der zum richtigen Moment auf die richtige Stelle scheint und etwas magisches auslöst. Hattet ihr das auch schon einmal? I liebe es einfach genau diese Momente zu finden und dann alles einfach kurz zu genießen und wertzuschätzen.
In den letzten Tage schätze ich es sehr, mich einfach ganz bequem zu kleiden. Meistens sieht das dann wie das heutige Outfit aus. Schwarze Skinnyjeans (meine neue von Zara ist übrigens einfach nur toll!), ein großer oversized Pulli, Lederjacke, großer Schal, Sneaker, eine kleine Auswahl an Armschmuck und meine wunderbare sehr auffällige rote Tasche.

Ich schätze es außerdem sehr, dass ihr jeden Tag hier her auf meinen Blog zurückkehrt um über meine Gedanken und Erfahrungen zu lesen! DANKESCHÖN (das muss ich euch unbedingt immer mal wieder sagen!)
















10 comments :

  1. You look great, comfy but fashionable! Love your shirt and that jacket is adorable (so want one!)
    x Mariana | http://goingteen.blogspot.sg/

    ReplyDelete
  2. That's a wonderful casual look and I really love that bag!!

    NLxx
    www.transformationforme.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. dein lächeln ist umwerfend!

    hast du diesen header schon lange? oO

    liebe grüße

    ReplyDelete
  4. finde das outfit richtig cool.
    lässig aber trotzde schick und schön.
    und die rote tasche dazu sieht klasse aus.

    liebe grüße.
    luisa
    http://luisalichtbild.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Die rote Tasche ist ein unglaublich tolles Accessoire zu diesem farblich dezenten Outfit!

    ReplyDelete
  6. Richtig nice! Die Tasche ist ein toller Farbtupferrr :D

    Liebe Grüße,
    the.perfect.disease

    ReplyDelete
  7. good casual outfit! the bag is die for.

    http://fromprovince.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. schlicht und schön :) super outfit!

    ReplyDelete
  9. Comfy outfits are the best! Love the pop of colour the bag gives. I wish I'd stayed energized throughout winter months... When temperatures drop I turn into the laziest person on earth and just want to stay in bed all day :-\

    ReplyDelete