Thursday, October 25, 2012

German Press Days SS13: Top 10 Collections



When shopping I tend to simply buy items that are just pretty or very gorgeous, sometimes not thinking about how I am going to combine the item. Browsing through my German Press Days pictures and choosing my favorites revealed a pattern a certain preference. A lot of light creme, rose, grey, sorbet colors and forest green and black as contrasts form the colour palette for next years spring/summer season. Clean mostly timeless minimalist cuts plus artistic precious details and leather details are among my loves. While I write this post I think I should organize some moodboards of what things I want to invest in during a season, and I will! You should try it,too. QUALITY OVER QUANTITIY. Touching the beautiful fabrics during these two days reminded me of how important it is to keep that quote in mind. The following 10 brands definitely did everything right with their latest collections:

Beim Shoppen ist es manchmal so, dass ich einfach das kaufe was mir gerade besonders hübsch oder verdammt schön vorkommt ohne wirklich nachzudenken wie ich die Sachen später vielseitig kombinieren könnte. Wie ich so durch meine German Press Days Fotos gucke und meine Favoriten raussuche, merke ich, dass sich eine gewisses Muster bildet. Eine Menge creme, rose, grau und Sorbet Farben sind auf meiner präferierten Farbpalette für die nächste Frühling/Sommer zu finden. Außerdem schlägt mein Modeherz für klare meist zeitlos minimalistische Schnitte plus künstlierische wertvolle Details und Lederdetails. Wir ich hier den Post schreibe, kommt mir die Idee, dass ich von nun an für jede Jahreszeit vor der großen Shoppingtour Moodboards erstellen werde. So kann ich mir einen Überblick darüber verschaffen in welche Teile ich investieren will. Es gilt QUALITÄT ÜBER QUANTITÄT. Probiert es doch einmal aus. Also ich in den Showrooms die wunderbaren Stoffe hautnah anfassen konnte, habe ich mich wieder daran erinnert wie wichtig dieser Merksatz ist.
Die folgenden 10 Modelabels haben mit ihren neusten Kollektion auf jeden Fall alles richtig gemacht:

Augustin Teboul

By Marlene Birger

Don't Shoot The Messengers

Hien Le

HUGO

Karlotta Wilde

Malaikaraiss

Mongrels in Common

Sava Nald

Victoria Beckham

This is the last post in terms of German Press Days SS13! Thanks to all the agencies and PR people for the lovely reception, I enjoyed the time at every single place very very much and can't wait for more fashion talks and the next encounter. :)




2 comments :

  1. waw. everything is good. I want to have haha
    very inspiring

    ReplyDelete
  2. This would be a dream wardrobe.

    www.lacqueredlipstick.com

    ReplyDelete