Tuesday, September 4, 2012

Trip to FRANKFURT AM MAIN


Due to the fact that my flight to Hanoi, Vietnam went from Frankfurt am Main airport, I had a few hours of free time to spent in the city the evening before. I love to walk around and discover new places so I didn’t let the chance pass to visit the most recommended sights.
My mum and I made our first stop at the Euro sign in front of the European Central Bank and took some very touristy pictures. Then we wandered along the Main river to the Eiserner Steg bridge and into the old city with the Römer houses (beautiful historical architecture!!).
Last stop was the viewing platform of the Main Tower. We arrived there when the sun was beginning to go down and had the most amazing atmosphere 200m above the ground. I tried to capture everything in photographs, just take a look! :)

Da mein Flug nach Hanoi, Vietnam von Frankfurt am Main ging, hatte ich am Abend davor noch ein paar freie Stunden um die Stadt zu erkunden. Ich, so wie ich es liebe neue Plätze zu erkunden, lies mir diese Chance natürlich nicht entgehen und machte mich mit meiner Mama auf den Weg.
Unser erster Punkt war das große Eurozeichen vor der Europäischen Zentral Bank. Dort haben wir erstmal ein paar sehr touristische Fotos geschossen. Dann sind wir den Main Fluss entlang geschlendert, vorbei am Eisernen Steg und dann hinein in die Altstadt mit den “Römer” Gebäuden (wirklich wunderschöne Architektur!!).
Letzter Halt auf unserer Liste war die Aussichtsplattform des Main Tower. Wir sind oben angekommen als die Sonne so langsam unterging und somit hatten wir die perfekte Atmosphäre dort 200m in der Höhe. Ich habe versucht den Tag in Fotos festzuhalten, schaut es euch einfach an! :)












amazing view from the top of the Main Tower






The Main Tower from the ground
I was wearing
  • sleeveless hoodie - Primark men's section
  • statement necklace - Zara
  • light blue shirt - New Yorker
  • sun glasses - New Yorker
  • boyfriend jeans - Zara
  • sneakers - Converse All Stars
  • backpack - vintage



4 comments :

  1. The view from the main tower is absolutely amazing!

    ReplyDelete
  2. Ich liebe deinen Blog!Konnte endlich Follower werden,
    da ich jetzt auch einen Blog habe.Er dreht sich
    eigentlich um alles,was das Leben so mit sich bringt.
    Würde mich freuen,wenn du mal vorbeischauen würdest! :)

    choconistin.blogspot.de

    ReplyDelete
  3. love your necklace ! great blog and photos

    want to follow each other? :)

    www.minnieknows.blogspot.co.uk

    ReplyDelete