Tuesday, September 11, 2012

Look: LITTLE BLACK LACE DREAM

photography// my mum :)

Being part of the Oasap Fashion Hunter programme allows me to order my favourite clothing piece from their online Shop every month. This time I went for a little black dress, which can be worn in a more casual but chic way - this one with lace skirt and embroidery details at the shoulder. Honestly a dream!
And perfectly on time it arrived before my flight to Vietnam. It’s amazing to wear in this warm weather! I combined it with my nude sandals, some bracelets and my vintage backpack, which I am currently carrying around all the time. Remember to bring one if you ever come to Hanoi, handbags aren’t so handy with thieves around, especially and those full tourist areas!


Als Teil des Oasap Fashion Hunter Programms, darf ich mir jeden Monat ein Kleidungsstück aus deren Online Shop aussuchen. Diesmal fiel die Wahl auf ein  kleines schwarzes Kleid, das aber auch schlicht getragen werden kann - dieses mit Spitzenrock und gesticktem Detail am Ärmel. Wirklich ein Traum!
Und praktischerweise ist es noch vor meiner Vietnamreise angekommen. Es trägt sich nämlich toll in diesem heißen Wetter.
Kombiniert habe ich es mit meinen nude Sandalen, ein paar Armbändern und meinem vintage Rucksack, den ich zur Zeit immer mit mir herum trage. Ihr solltet unbedingt einen mitnehmen, wenn ihr mal nach Hanoi kommt! Handtaschen sind nicht sehr empfehlenswert mit Taschendieben auf der Straße, gerade in den Touristenvierteln!









  • little black dress with lace skirt and embroidered shoulder details - Oasap
  • backpack - vintage from Berlin Mauermarkt
  • nude sandals - Deichmann
  • wooden pastel bracelet - DIY



7 comments :

  1. Oasap is one of my favourite site too..
    and that petite black dress does justice to you!
    you look lovely..

    touchofawanderer.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes Oasap is fantatsic :) Thanks dear!

      Delete
  2. du hast so schöne Haare und ich liebe deinen Stil!
    dein Blog gefällt mir super gut! Hast du vielleicht Lust auf gegenseitiges Verfolgen? :) Ich würd mich für dich freuen :)
    http://coldinvitation.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. this is so cute! love the lace detail!!

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. das ist wirklich ein schönes Kleid &
    ich mag deinen Rucksack. :)

    dearmisscoco.blogspot.de

    ReplyDelete