Sunday, September 30, 2012

Hanoi Addresses



On my Vietnam trip I spent a fair amount of time on shopping (who would have thought? :P haha). Best Hanoi shopping streets are definitely the usual streets Ba Trieu and Pho Hue and also the old Quarter for pretty souvenirs.
Since it can get exhausting to walk down every store in the Vietnamese hotness I listed my favourites for you in this post. They all have so adorable clothings, shoes and bags to fairly good prices.
Fashion Blogger’s picks and must-gos for your Hanoi trip! ;)

Während meines Vietnam Trips habe ich natürlich (wer hätte das gedacht? :P) auch ordentlich geshoppt. Die besten Straßen sind die Straßen Ba Trieu und Pho Hue und zum Souvenir Shopping vor allem das Old Quartier.
Da es wirklich anstrengend werden kann, in der Hitze alle Geschäfte durchzugucken, habe ich hier meine Lieblingsläden aufgelistet. Alle haben sie zauberhafte Mode von Kleidung über Taschen bis zu Schuhen zu günstigen Preisen.
Die Auswahl einer Modebloggerin, also solltet ihr euch die Adressen für euren nächsten Hanoi Trip echt merken! ;)

Hanoi

Shopping


COBI
119 Pho Hue, Hanoi

DAISY
214 Ba Trieu Street, Hanoi

KANA (Vietnamese Handmade near the Hoan Kiem Lake)
41 Hang Trong, Hanoi

MAIA
113 Ba Trieu Street, Hanoi

MAY
267 Pho Hue, Hanoi

MOC
115 Ba Trieu Street, Hanoi

UP..!
119 Ba Trieu Street, Hanoi


Best Frozen Yoghurt

YOGEN FRÜZ
191 Ba Trieu Street, Vincom City Towers, 6th Flor
(there you can also find the cinema, where you can wach the latest movies in English)


EXTRA: Nha Trang

Best place to eat
LANTERNS VIETNAMESE RESTAURANT
34/6 Nguyen Thien Thuat Street, Nha Trang
www.lanternsvietnam.com
(well cooked Vietnamese food and for the ones who tend to feel nostalgia for European food very fast, they also make delicious burgers and pasta for abour 4€ per dish)


Very recommendable Hotel
NOVOTEL NHA TRANG
50 Tran Phu Street, Nha Trang
http://www.novotel.com/gb/hotel-6033-novotel-nha-trang/index.shtml
(amazing hotel with modern furnitured rooms, deilicious breakfast buffet, all for a good price - Insider‘s tip: we booked it for a great discount via V&A Vietnamreisen)








Feel free to ask me anything in the comments below. I wish you a good time in Vietnam! :)




3 comments :

  1. I am not planning to go to Vietnam but if I was, I would definitely appreiate this post! :)

    ReplyDelete
  2. willkommen zurück anh.
    erstmal liebe ich es auf deinen blog zu kommen weil immer etwas neues hier zu finden ist.

    und ich hoffe du erinnerst dich noch an mich,
    brauche leider immer was bevor ich antowrte ;)
    und danke zu deinem ausführlichen kommentar hat mir sehr weiter geholfen.
    (zur fashion week und dem feauter ind er max zeitschrift)
    ich hab tatsächlich noch ein paar fragen, ja ich bin vereilt hahaha
    1. fidnet die fashion week anfang des jahres 2013 wieder statt?
    habe das im netz gelsene und ich dachte die läuft nur 1mal im jahr und zwar ende sommer?
    2. wie findet man sollche pr argenturen? oder gibt es eine gute, ich schätze mal es gibt 23894278 unseriöse? und wollen die dafür geld oder so?

    ReplyDelete
  3. Great pictures and nice spots to visit! Greetings from Munich :)

    Vanessa - PureGlam.tv

    ReplyDelete