Thursday, August 9, 2012

Stella&Dot



How much impact can jewellery have on someone? My Stella&Dot experience somehow goes beyond the “I want those earrings” and “I need that necklace” attraction.  Fact is I was way more overwhelmed by those beautiful pieces when I visited the brand yesterday evening together with Chiara and Chi at their event in Berlin. I don’t think that I exaggerate when I say that those perfectly looking bling-blings changed my view on jewellery (seriously, I never felt so stunned before!).
For me accessories always made an outfit a little bit more special, the little something, a little detail. But the Stella&Dot pieces are different, they can’t just be details, they need to be the main character of ones look. Best thing is they have exemplars for every occasion. Might it be just a small elegant everyday necklace or a chunky colourful glittering one perfect eye-catcher for a party. Those pieces give you room for a whole lot of combination creativity. That’s why I love the jewellery so much, that’s why I love the brand so much and that’s why you need a little bit Stella&Dot in your life, too! :D

Wie viel Einfluss kann Schmuck auf einen haben? Denn mein Stella&Dot Erlebnis geht viel tiefer als die normale “I möchte diese Ohrringe haben” und “Ich brauche diese Kette” Anziehung. Fakt ist, dass ich komplett von den traumhaft schönen Schmuckstücken überwältigt war, als ich das amerikanische Label gestern Abend zusammen mit Chiara und Chi beim Berliner Event besucht habe. Ich denke es wäre nicht einmal übertrieben zu sagen, dass diese perfekt aussehenden Bling-Blings meine Anschauung auf Schmuck verändert haben (ehrlich, ich war noch nie so perplex!).
Für mich waren Accessoires immer nur kleine Details, die ein Outfit noch besser machen, das kleine etwas, was ich am Ende noch über mein Outfit geworfen habe.
Aber die Stella&Dot Stücke sind anders, egal wie groß sie sind, sie sind so toll, dass sie einfach die Hauptrolle spielen müssen. Das beste ist, es gibt Schmuck für jeden Anlass. Egal ob eine kleine feine Kette mit Anhänger für den Alltag oder eine große klobige Statementkette für die nächste Party. Es gibt einfach so viele Kombinationsmöglichkeiten, man hat die freie Wahl und kann seiner Kreativität freien Lauf lassen. Das ist der Grund warum ich den Schmuck so mag, das ist der Grund warum ich das Label so mag und das ist der Grund warum auch ihr ein kleines bisschen Stella&Dot in eurem Leben braucht! :D



me trying that amazing necklace on



Stella&Dot Bamboleo Necklace - my favourite necklace from the whole collection!!

I imagine those colourful Stella&Dot Lindsay bangles so beautiful with things from my closet

Chiara


Chi





a little bit from the event...

...drinks...

...we got a hand massage - oh yes what a hand massage! ;) ...

...and goodies - aren't they dazzling?





12 comments :

  1. der schmuck ist der wahnsinn! vorallem die ketten die du und chi anprobiert haben,gefällt mir total gut:) achja und bei deinem gewinnspiel habe ich auch gleich mal mitgemacht:) x

    ReplyDelete
  2. Hallo Anh! Ich würde gerne bei deinem Gewinnspiel mitmachen, aber ich habe (leider, leider...) kein Facebook. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tut mir Leid liebe Lisa, eine andere Möglichkeit gibt es bei diesem Gewinnspiel leider nicht :(
      Aber es werden noch weitere tolle Gewinnspiele folgen, die nicht über Facebook verlaufen ;)

      Delete
  3. Der Schmuck ist sooo schön!

    ReplyDelete
  4. THESE ARE GORGEOUS :)
    Love your blog :)I would appreciate it if you could take the time to visit my little blog at fashionandtherebel.blogspot.com and let me know if you would like us to follow each other :)

    ReplyDelete
  5. I love how bold their jewelry is! Do they have a website?

    http://denimanddogs.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sure they do :) it's http://www.stelladot.com/ :)

      Delete
  6. WOW amazing!! love statement jewellery!

    http://www.mindbodyshop.blogspot.com.au/

    Jess XO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah me too! And they simply have the best *-*

      Delete
  7. the pieces are absolutely amazing! stunning

    ReplyDelete
  8. Love it, can't wait to see what you do next! Come check out my blog, maybe we can follow each other!
    Material Fixations

    ReplyDelete
  9. Super Bay area company.Ja ... Ich mag Den Schmuck! xo/Mads

    ReplyDelete