Sunday, August 5, 2012

Look: SUNDAY IS FLEE MARKET DAY




Sundays in Germany are pretty lame most of the time. Shops are closed - and you know how much I love shopping! :P
So best thing to do (especially if you are in Berlin it is a must-do) is going to one of the many flee markets. Even when the weather is freaking out again leaving parts actually flooded! That is what I did exactly one week ago, I went to Berlin’s Mauermarkt, probably my favourite flee market because I always find something very awesome there.
And this is what I wore: a brown leather backpack from my mum - don’t worry Mum I bought my own perfect black vintage backpack from the market! - dark olive green Orsay jacket, white blouse from Primark, forest green Zara pants and my white Converse. The golden statement necklace I luckily grabbed from the Bijou Brigitte Sale as last piece and my watch I bought a while ago from the very same Mauermarkt. I love scoring such lovely unique pieces!


Sonntage können in Deutschland wirklich ermüdend sein. Alle Läden sind geschlossen - und dabei liebe ich es doch so sehr zu shoppen! :P
Das Beste was es zu tun gibt (vor allem wenn ihr in Berlin seit, ist es ein Must-Do) ist also einen der zahlreichen Flohmärkte zu besuchen. Sogar wenn das Wetter mal wieder ausrastet und einige Stellen sogar überfluten lässt. Genau das habe ich letzten Sonntag gemacht. Ich war auf dem Berliner Mauermarkt, definitiv einer meiner Lieblinge, da ich so ziemlich immer etwas Wunderbares dort finde.
Folgendes habe ich dazu getragen: einen braunen Lederrucksack von meiner Mama - keine Sorge Mama ich habe jetzt meinen eigenen perfekten schwarzen Vintage Rucksack auf dem Markt gefunden! - , dunkel olivgrüne Orsay Jacke, leichte weiße Bluse von Primark,  enge dunkelgrüne Hose von Zara und meinen weißen Converse Chucks. Die goldene Statementkette habe ich glücklicherweise als Einzeltstück im Bijou Brigitte Sale ergattert und meine Uhr stammt vom Mauermarkt selbst. Ich liebe es solch einzigartig schöne Sachen zu erbeuten!






fresh waffles - so delicious!



shoes I regret I didn't buy


  • jacket - Orsay(old but similiar here)
  • blouse - Primark
  • pants - Zara (currently on sale)
  • backpack - Italy (similiar here)
  • sneakers - Converse
  • necklace - Bijou Brigitte (similiar here)
  • watch - Mauermarkt (similiar here & here)


17 comments :

  1. tolles outfit,die jacke gefällt mir sehr gut:) x

    ReplyDelete
  2. Really great look! every single detail, even the smallest ones are perfect!

    I am giving away three pairs of unique handmade earrings on my blog and I will be so happy if you join :)

    XoXo
    Plami

    http://www.fashionthrill.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow thanks, I am so happy to hear that you like it!
      xx, Anh

      Delete
  3. oh ich liebe flohmärkte auch :D tolles outfit, du hast einen tollen style :)

    Sandy http://unaddicted-heart.blogspot.de

    ReplyDelete
  4. Hey du,
    ich ♥ deinen Blog :)
    Gefällt mir sehr!
    Lust auf gegenseitiges Verfolgen?

    xx Mimey
    mrs-verwirrung.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. schöner blog (:
    wenn du magst kannst du ja mal bei mir vorbeischauen ;)
    http://thecloudsarerollingin.blogspot.de/

    ReplyDelete
  6. Hi, danke für dein Kommentar.
    Dein Blog ist richtig schön -> folge dir nun :)
    Würde mich freuen,
    wenn du bei mir vorbei schauen würdest und vielleicht auch leser werden würdest :)

    http://rayondesoleil-celine.blogspot.de/

    ReplyDelete
  7. I love this outfit! Especially that jacket, it's shopping I will go!

    ReplyDelete
  8. dankeschön für den lieben kommentar :)
    liebe grüße!
    together-greentree.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Love this look, especially your necklace and your bright nails which keep it from being too neutral! I've beenwanting a clean white pair of chuck low tops lately, seeing them around makes me think they would be perfect with everything...

    xo
    freshfizzle.com

    ReplyDelete
  10. Great outfit, you look gorgeous! Love the necklace and the color of your jeans!

    X Saskia
    http://formerparades.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. my nails are the same color today :)

    ReplyDelete