Thursday, August 2, 2012

Look: SUMMER BREAK





For all the students here in Berlin, school starts again next week. Summer break is nearly over. Since I graduated in June, there is no going back for me. But neither did I have any real holidays yet - no vacation or travelling, which is really sad!!
But to be honest, spending a whole summer in Berlin city can be great, too. I never showed you how an ordinary summer day without any fashion events looked like in my life. Now it’s time!
I mostly use the days to gor out with friends & discover different places. On warm days like yesterday that place can be simply a park (the Viktoriapark in Kreuzberg with that amazing little water fall) or a comfortable square near Potsdamer Platz with a kind of water stream which you can see in the photos.
How did you spent your summer? :D

Für all die Berliner Schüler unter euch, geht es ab nächster Woche wieder mit der Schule los. Die Sommerferien sind leider schon wieder fast vorbei. Da ich im Juni mein Abitur abgeschlossen habe, geht es für mich allerdings nicht mehr zurück. Richtige Ferien hatte ich irgendwie genauso wenig - es gab jedenfalls keinen Urlaub und keine Reise, was wirklich schade ist!!
Aber um ehrlich zu sein, ist ein Sommer in unserer schönen Hauptstadt genauso toll. Ich habe euch bisher glaube ich nie gezeigt, wie so ein normaler Sommertag bei mir aussieht, ohne diese ganzen Fashion Events. Nun wird es höchste Zeit!
Meistens schlendere ich mit Freunden durch die Straßen & erkunde neue Ecken. An warmen Tagen wie gestern, kann das einfach nur ein Park sein (wie der Viktoriapark in Kreuzberg mit diesem wunderschönen kleinen Wasserfall) oder einem ruhigem Örtchen mit Wasserstrom in der Nähe des Potsdamer Platzes.
Wie sah euer Sommer denn so aus? :D








a Berliner bear in front of a casino near the Potsdamer Platz




  • coarse summer knit in pale yellow - Vero Moda (similiar here & here)
  • white high waist shorts - Millie Loves Min via LoveOfEos
  • bag - H&M old 
  • White Converse All Star Low Tops
  • Mirrow Glasses - New Yorker
  • vintage watch from Berlin's Mauerpark flee market
  • charm bracelet - gift from Yuliya



7 comments :

  1. sieht toll aus, ich würde so gerne mal berlin sehen:) x

    ReplyDelete
  2. Sehr schöner Blog und tolle Fotos! :)
    Hast eine neue Leserin ;)

    ReplyDelete
  3. Sehr schöne Bilder! :) Ich freue mich auf Mittwoch! ;)

    ReplyDelete
  4. so casual! love it! I adore all stars :)

    ReplyDelete
  5. Cute blog! Love the yellow ;)

    http://theandeediaries.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. great look!!
    Would love if you could check out my blog!
    http://lalunnenoir.blogspot.com/
    Hope you follow!!! xo

    ReplyDelete