Tuesday, July 17, 2012

MBFWB: FashionBloggerCafé


Another fun side event I have been to during Berlin Fashion Week was the FashionBloggerCafe hosted at Bar Kosmetiksalon Babette. A place where the German bloggersphere can meet up, chat about anything fashionable or not-fashionable. The team organized some delicious food and interesting panel discussions for even more entertainment. The 4 hours I spent their went so extremely fast!
Since I couldn‘t make it there in January because of school I was even more excited to be part of it this season. I met so many new lovely faces during the event and during Fashion Week itself like Van Anh, Laura, Alizée, Leon, Kai, Laura, Eileen, Jana, Missy and many more. Of course I was just as glad to meet my old blogger friends again.
Moreover I got a little plus out of the day. In advance the FashionBloggerCafe team called out for a Photo Contest which I joined. In the end I actually won third place with a price in form of this gorgeous SONY compact camera (how did that happen between all those amazingly talented photographers and style bloggers?)! I am so happy! :D

Ein weiteres tolles Event, das ich während der Berliner Fashion Week besucht habe ist das FashionBloggerCafe. Der Bar Kosmetiksalon Babette bot einen fantastischen Ort, wo die Deutsche Bloggerszene sich treffen konnte um alles modische und auch weniger modische zu plaudern.
Dazu wurden uns ein paar süße und vor allem leckere Snacks bereit gestellt und interessante Diskussionen und Vorträge standen auf dem Programm. Die vier Stunden, die ich dort verbracht habe, vergingen so unglaublich schnell!
Da ich es im Januar neben der Schule nicht zum Cafe geschafft hatte, habe ich mich dieses Jahr umso mehr darauf gefreut. Ich hatte die Freude während der Veranstaltung und allgemein während der Fashion Week so viele tolle Menschen kennenzulernen so wie Van Anh, Laura, Alizée, Leon, Kai, Laura, Eileen, Jana, Missy und viele viele mehr. Genauso froh war ich natürlich meine alten Bloggerfreund wiederzusehen.
Außerdem gab es noch einen weiteren Glückmoment für mich. Im voraus hat das FashionBloggerCafe zum Fotocontest aufgerufen bei dem ich einfach mal mein Glück versuchen wollte. Und ich habe tatsächlich den dritten Platz gemacht und eine coole Kompaktkamera von SONY gewonnen! Wie zum Teufel ich das zwischen all den großartigen talentierten Style Bloggern geschafft habe ist mir wirklich ein Rätsel aber ich bin überglücklich!  :D


Berat

delicious cupcakes sponsored by Mango

the DaWanda DIY table

Sabrina and Jana crafting


me and Yuliya //photo via forgive-me-fashion

Can you spot me at the table? //photo via Dawanda







1 comment :

  1. thanks for connecting with me on IFB!

    want to follow each other?

    allthingsprettyandlittle.blogspot.com

    ReplyDelete