Friday, July 27, 2012

Look: UNDERWATER STARS



Last week when there seemed no way that summer was returning, I really struggled for an idea how to combine one of my summer dresses (what a shame would it be if they kept hanging in my closet) such as this one that I grabbed from the H&M sale recently. I actually only bought it because of the pattern, I love how it is both water and heaven inspired!
I went for a sporty school girl look and wore a blue nylon jacket, a grey bag (I applied the chain myself), black half transparent tights, black knee socks to spare myself from the quite low temperatures and my white Converse sneakers.
Also I matched white sun glasses and a snake printed bracelet to give the outfit a little twist. Oh and not to forget the stars in the look. To be found in my orange Primark earrings and as blue on blue print on my jacket. How do you like it?
I mean a little bit sport chic as preparation for the Olympic Games in London coming up isn’t so bad of an idea right? ;)

Letzte Woche als die Hoffnung, dass der Sommer noch mal kommen würde sehr gering war, habe ich wie förmlich drüber getüftelt wie ich trotz des Wetters meine Sommerkleider tragen könnte (wäre ja jammerschade wenn sie einfach nur in meinem Schrank hängen bleiben würden).
Zum Beispiel dieses H&M Kleid. Seitdem ich mich neulich im Sale in diesen wunderschönen Wasser-Himmel-Gemisch-Print verliebt habe möchte ich es unbedingt ausführen.
Lust hatte ich auf einen sportlichen Look. Also trage ich in den Fotos eine blaue Nylon Jacke, eine graue Tasche (die Metallkette hab ich übrigens selbst angebracht), schwarze halbdurchsichtige Strumpfhose, schwarze Kniestrümpfe und meine weißen Converse Sneaker. An Accessoires habe ich mir außerdem die weiße Sonnenbrille und als kleiner Bruch ein Schlangenarmband ausgewählt. Nicht zu vergessen die “Stars” im Outfit in Form von meine orangenen Primark Ohrsteckern und dem blau auf blau Sternenprint auf meiner Jacke. Wie findet ihr den Look?
Ein bisschen Sportlichkeit in Vorbereitung auf die Olympischen Spiele in London ist doch nicht allzu schlecht oder? ;)









  • jacket - H&M old (similiar here & here)
  • dress - H&M (similiar here & here)
  • bag - thrifted
  • necklace - Berkwerk in Südtirol
  • shoes - Converse



7 comments :

  1. I love this outfit, it's something I would wear. Especially loving the bag, and it's thrifted! :)

    http://thriftoclock.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  2. Great outfit!

    Jess xx

    http://showponyblog.blogspot.com.au/

    ReplyDelete
  3. Hey girl....You are soooo cute in that dress!!Great photos!!!
    kisses,
    Bloody Mary
    http://kosma28.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. wundervoll siehst du aus.
    das blau ist wunderhübsch.
    die jacke mag ich echt sehr.

    liebe grüße.
    http://erdbeerplunder.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. you look stunning! I am loving all the blue in this outfit and the print of your dress is so cool :)
    xxx
    INSIDE IN, INSIDE OUT 

    ReplyDelete
  6. Converse puts a magic touch in every outfit! Look great!
    Demmie
    www.mylaw-suit.blogspot.gr

    ReplyDelete
  7. Schöner Blog, werde Dein Blog mal verfolgen

    ReplyDelete