Thursday, July 12, 2012

Look: FLOWER PRINT FOR FASHION WEEK


 For the Saturday fashion week outfit I chose a more comfortable but also very colourful look.
Since only the Toast&Jam Vintage Fair and the Wedding Dress Festival were on my to do list, I thought this Oasap floral printed shorts would convey the perfect summer festive feeling while there is only clouds and no sun (unbelievable how it could be so dismal and hot at the same time!). 
I combined it to a white t-shirt, white boho vest with fringes and white flats. The colour splash apart from the shorts would be the Mango tote bag (I have never been a fan of these but this one faking a fashionable bag in a really fun way seemed charming to me). Also I added some neon accessories like the statement necklace I crafted myself the day before at the FashionBloggerCafe. Most of the arm “jewellery” are actually entrance ribbons for all sorts of fashion week events. They are matching though - perfect! :P

Für das Samstag Fashion Week Outfit habe ich mir einen eher gemütlichen bunten Look gewählt.
Da für den Tag nur noch die Toast&Jam Vintage Messe und das Wedding Dress Festival auf meinem Termin Plan standen, dachte ich mir, dass diese mit Blumen bedruckte Oasap Shorts die nötigen sommerlichen Feiergefühle herausholen würden, während der Himmel dann doch leider nur bewölkt ist (es ist einfach unglaublich wie es gleichzeitig trüb und so heiß sein kann!).
Kombiniert habe ich die Shorts mit einem weißen T-Shirt, einer weißen Boho-Fransen-Weste und weißen flachen Schuhen.  Ein weiter Farbtupfer stellt vor allem mein Mango Jutebeutel dar (eigentlich stehe ich nicht auf Jutebeutel, aber so charmant wie dieser in einer witzig hübschen Weise eine modische Tasche imitiert, musste er einfach an meine Schulter). Außerdem trage ich einige Neon-Accessoires. Zum Beispiel gibt es da die Neongelbe Statementkette die ich am Tag zuvor im FashionBloggerCafe selbst gebastelt habe. Die Arm “Schmuckstücke” sind hauptsächlich Eintrittsbänder wir jegliche Fashion Week Veranstaltungen. Sie passen jedenfalls farblich - super! :P







I am wearing:
  • Floral Printed Shorts - Oasap
  • Tee - Pimkie
  • Vest - Vero Moda
  • necklace - DaWanda DIY
  • Sunnies - H&M
PS: As you can see I was so tired after that exciting week. After that I Sunday off for sleeping haha :D




13 comments :

  1. Gorgeous shorts! :)

    http://kadddii.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Danke, für dein lieben Kommentar.
    Du hast ein wahnsinnig schönen Stil!
    Werde deinen Blog gleich folgen. :)

    ReplyDelete
  3. das outfit ist gelungen! total.. wie soll ich sagen ...erfrischend :D

    ReplyDelete
  4. Those shorts are amazing, I need to invest!
    http://bancroften.blogspot.co.uk

    xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! Yeah you should, these ones from Oasap for a bit less than 30$ are amazing :D

      Delete
  5. I LOVE those shorts!

    Melanie

    iambornlippy.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. vielen lieben dank<3
    das outfit ist superschön!:)

    ReplyDelete
  7. i love the shoes! where can i get them?

    ReplyDelete
  8. Die Fotos sind toll, und ahhh Primarkt!!:DD
    Wo ist der?Der seiht soooo groß aus...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Der Primark ist im Schloss-Straßen-Center in Berlin-Steglitz ;) Ist definitiv einen Besuch Wert!

      Delete
  9. Ich find das voll cool, wie du dich anziehst!
    Schöner Post:)

    ReplyDelete
  10. I love the shorts!
    You look amazing love <3!

    themonroeaffair.blogspot.com

    ReplyDelete