Monday, June 25, 2012

Look: WHITE MINT PROM DRESS


Saturday evening was the big event: my prom! In Germany there is only one at the end of school, so it is quite special. Therefore I wanted a special unique dress. I quickly decided to design and sew one myself. The white dress with mint detail in the front is the result of many hours spent on inspiration, drafts, cut, fabric shopping, sewing and changing.
After seeing some of my design attempts here, here and here already, there is a visible pattern of extravagant details in the back. So does this dress has crossed straps, otherwise the back is quite wide open and I added my beloved chain detail running horizontally across the back, not to forget the silver zipper detail. The skirt part is flittering. To keep the dress classy and elegant I chose a length that goes a bit underneath my knees.
I combined it with my new Zara statement necklace to add more colour, fine bracelets, black cage heels and Style Scrapbook for Kipling camera bag (the bag’s best quality is that I can easily bring my dslr to events like this without ruining the look *-*).

PS: Since the setting at prom wasn’t very photography friendly, the old well-known quick outfit shooting at home had to be used again. Hope you don’t mind! ;)


Samstag Abend stand bei mir eine große Veranstaltung an: mein Abiball! Da es diesen nur einmal im Leben gibt wollte ich ein ganze besonderes einzigartiges Kleid. Also dachte ich mir entwerfe und schneidere ich mir doch einfach mein Eigenes. Gesagt getan, denn in diesen Fotos könnt ihr das Ergebnis von tagelanger Arbeit - ob Inspirationen sammeln, Entwürfe zeichnen, Schnitt erstellen, Stoffe kaufen, Nähen oder Änderungen vornehmen - sehen.
Nachdem ich euch einige meiner Designversuche hier, hier und hier bereits gezeigt habe, müsste inzwischen klar sein, dass ich es liebe extravagante Details im Rücken einzubinden.
So hat dieses Kleid gekreuzte Träger und ist ansonsten hinten recht weit offen. Außerdem habe ich mein geliebtes Metallkettendetail nicht ausgespart, dass nun horizontal über den Rücken läuft, den silbernen Reißverschluss als weiteres Detail natürlich nicht zu vergessen. Der Rockteil ist recht flatterig. Die Länge reicht etwas unter die Knie, damit das Kleid trotzdem klassisch elegant bleibt.
Kombiniert habe ich es mit meiner neuen Zara Statementkette um noch etwas mehr Farbe ins Spiel zu bringen, feine Armbänder, schwarze Cage Heels und meine Stylescrapbook for Kipling Kamera Tasche (das beste an der Tasche ist wirklich, dass ich meine Spiegelreflex auch einfach zu solchen Events mitnehmen kann, ohne mein Outfit zu ruinieren *-*)

PS: Da der Veranstaltungsort meines Abiballs nicht gerade Foto freundlich war, musste das altbekannte Outfit-Shooting-zu-Hause herhalten. Ich hoffe das ist nicht schlimm! ;)








  • dress - tha.Darlinh selfmade
  • shoes - Blogger Flee Market
  • necklace - Zara
  • bag - Style Scrapbook for Kipling
  • bracelets - H&M





7 comments :

  1. beautiful girl! and I love the necklace!
    guess I'm a new follower now.. would you also like to visit my blog?
    http://alittlewhitedaisy.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  2. I saw this post on my iPhone yesterday, but unfortunately I can't post any decent comments on it. So here goes !
    I really love the choice of colours in this dress, the cut on the front looks really beautiful, especially with the sheer aqua part. Love it.


    Kisses !
    /U
    pug-a-licious

    ReplyDelete
  3. was, das kleid hast du selbst gemacht? wow!

    ReplyDelete
  4. lovely heels! where is that blogger flea market??
    www.moiminnie.blogspot.com
    xx, minnie

    ReplyDelete
    Replies
    1. It was here in Berlin. KalinkaKalinka and ArtConnect organised one a while ago. They say, there will be another one soon. I will keep you and my readers updated on Facebook ;)

      Delete