Sunday, May 20, 2012

Event: MOBILISING COMMUNITIES


Friday evening I was invited to DaWanda’s event “Mobilising Communities”. Bloggers, people working online platforms and creative folks were gathered.
The programme started with the presentation of 4 wonderful projects helping and moving people in certain ways - DaWanda, Sozialhelden with their wheelmap.org project, Statdtgarten.org and the Craftivist Collective.
Though all of them, especially the Sozialhelden touched me with their visions, the Craftivist Collective affected me most. They want to guide people’s attention to global issues through provocative, non-violent and creative actions. All thumbs up for them!
After the panel discussion we would be free to eat, drink, communicate and do a little DIY-workshop ourselves (which I unfortunately had to leave out because Georgi ,who was with me, and I had to leave pretty early).
Well, I must admit that over all the talking I did a bad job in taking more photos for you! But the lovely Jasmin, Caroline and Meroda I met there did better! ;)
Thanks DaWanda for inviting me to this wonderful event! xx

Freitag Abend war ich auf das DaWanda Event “Mobilising Communities” eingeladen. Blogger, Online-Beschäftigte und Kreative wurden hier versammelt.
Das Programm startete mit der Präsentation von 4 wunderbaren Projekten, die sowohl helfen als auch zu Aktion anregen. Dazu gehören DaWanda, Sozialhelden mit ihrem wheelmap.org Project, Stadtgarten.org und das Craftivist Collective.
Obwohl ich alle sehr spannend fand, vor allem auch die Sozialhelden mit ihren tollen Visionen, hat mich das Craftivist Collective am meisten beeinflusst. Sie richten durch kreative, provokative, völlig gewaltfreie Arbeiten die Aufmerksamkeit der Menschen auf globale Probleme. Alle Daumen hoch!
Nach der Diskussionsrunde konnten wir uns dann auch frei durch den Raum bewegen, essen, trinken, kommunizieren und auch an kleinen DIY-Workshops teilnehmen (da Georgi, mit der ich da war, und ich ziemlich früh weg mussten konnte ich leider nicht mehr selbst kreativ werden).
Ich muss zugeben, dass ich übers ganze plaudern ziemlich schlecht darin war mehrere Fotos für euch zu schießen! Aber zum Glück haben die liebe Jasmin, Caroline und Meroda, die ich dort getroffen habe besser gemacht! ;)
Danke DaWanda für die Einladung zu diesem tollen Abend! Xx



cool wooden coated USB flash drive in the goodie bag :D




2 comments :

  1. Hey, I love your blog :))
    I will definitely be back here!

    ReplyDelete