Wednesday, March 14, 2012

MidMonthWishlist March 2012 - Style Scrapbook for Kipling



This month there is only one must have piece. We all have a camera right? No matter whether ít is a compact, bridge or reflex type. Now is the perfect time to indulge our babies because Kipling and Andy Torres from Style Scrapbook (my all time favourite blogger) just released the second season of camera bags of different sizes and iPad cases.  I have been obsessed over these bags for a long time already and Monday my own Vanilla Cream L bag finally arrived at home.
I can say that it is the perfect home for my precious camera. I use mine so often that it definitely deserves a fashionable beautiful 100% leather packing. 
With this product there is no need to hide the ordinary black bags stuffed in oversize bags.
I imagined the colour to be a bit more light though (it is darker than on the pictures -> definitely vanilla rather than white). Also the non-adjustable strap is a bit to long for my height. 
Apart from that it fits my analogue reflex camera perfectly (and there is still enough room for when I decide to exchange to a bigger objective). The quality seems quite good, too. I guess there is no need to talk about the fantastic sleek and modern design.
All in all it is such a keeper!! I can only recommend it, it is worth the price!

Diesen Monat gibt es nur ein Must-Have Teil. Wir besitzen  alle eine Kamera richtig? - egal ob Kompakt, Bridge oder Spiegelreflex. Nun ist die geeignete Zeit um unsere Babys zu verwöhnen, denn Kipling und Andy Torres von Style Scrapbook (meine allerliebste Bloggerin) hat gerade ihre zweite Kollektion an Kamerataschen und iPadHüllen veröffentlicht. Ich bin bereits seit einiger Zeit vernarrt in diese Taschen und am Montag ist dann endlich meine eigene Vanilla Cream L Tasche bei mir zu Hause angekommen.
Ich kann nur sagen, dass sie das perfekte Heim für meine kostbare Kamera ist. Immerhin benutze ich sie so oft, dass sie definitiv eine schöne modische 100% Leder Verpackung verdient.
Mit diesem Produkt brauch man die Kameratasche gar nicht mehr in den großen XXL Taschen versteckt halten.
Ich habe mir die Farbe zwar etwas heller vorgestellt (sie ist dunkler als auf den Fotos à eher Vanille als Weiß) und der unverstellbare Riemen ist etwas zu lang für meine Größe aber meine analoge Spiegelreflex passt super rein (es ist sogar noch genug platz für den Fall, dass ich mir ein noch größeres Objektiv zulege). Die Qualität scheint auch wunderbar zu ein. Ich denke das schicke moderne Design brauche ich gar nicht mehr erwähnen.
Alles in allem ist sie ein Keeper, ich kann sie guten Gewissens selbst für den Preis weiterempfehlen!!











4 comments :

  1. Oh lucky you! I want to have one too :( So pretty!

    ReplyDelete
  2. Wow sie ist echt mega schön! Ich wollte sie mir auch erst zulegen fand dann aber 90 € doch recht viel;)
    Liebe Grüße
    Clara

    ReplyDelete
  3. finde ich total cool und die schwarzweiß Kombi ist super gelungen!
    http://erdbeerplunder.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. i was looking at those bags today! haha they are absolutely gorgeous! i´m sure you´ll look super stylish with it! :)

    XO Jannine
    http://FashionistArg.blogspot.com

    ReplyDelete