Friday, November 4, 2011

First Fashion Moments

Today I was browsing around some blogs and incidentally came across an article on Style Bubble concerning first moments in which someone sincerely came in contact with fashion.
The post inspired me so much that I really wanted to share with you my own first fashion moment.

Actually there is no "one moment". My connection to fashion evolved in a longer time period.
Or at least I cannot think of one special instant since it was definitely back in my early childhood at the age of 5-7. What I clearly remember is me having a mannequin (from my mother's boutique) in my room and a lot of different cloths and scarfs. I always used to drape them on the doll and call the results my designs. Back then (and still today) it was so much fun, just doing what I felt like doing, whether it made much sense or not. I just let my creativity flow.

Also I was in the mood today to buy a fortune cookie and look what it said! "You will enjoy true success in whatever you do" Oh well I hope so my dear fortune cookie :)



Heute war ich etwas im Netz unterwegs und bin zufällig auf einen Artikel von Style Bubble gestoßen, der mich sehr inspiriert hat. Es ging um persönliche erste ernsthafte Begegnungen mit Mode. 
Somit will ich euch jetzt meinen ersten "Fashion Moment" verraten.

Eigentlich gibt es ja gar keinen einzelnen Moment an dem ich die Beschreibung "First Fashion Moment" festsetzen kann, denn meine Verbindung zur Mode hat sich in einem langen Zeitraum entlang entwickelt. Immerhin kann ich mich an keinen genauen Zeitpunkt erinnern, denn er muss in meinem frühen Kleinkindjahren liegen. Woran ich mich jedoch erinnern kann ist folgendes: Ich besaß damals schon eine Kleiderpuppe, die aus der Boutique meiner Mutter stibitzt hatte und dazu eine Menge verschiedener Stoffe und Tücher. Also fing ich an diese auf der Puppe zu drapieren und ließ dabei meiner Kleinkindkreativität freien Lauf. Augenblicke der Freude. Mode macht mich nun mal glücklich.

Außerdem hatte ich heute Lust mir einen Glückskeks zu kaufen. Sie da, was es mir zu sagen hatte "In allem was du tust, wirst du erfolgreich sein". Das hoffe ich doch mein lieber Glückskeks :)





6 comments :

  1. Fashion is my passion.I like it.Nice post and I like cookies :)
    http://thepartyrock.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Ja das stimmt. Schuhe kann man wirklich nicht genug haben. Nur langsam macht sich das Platzproblem bemerkbar! :D

    ReplyDelete
  3. oh that's is great result of your fortune cookie, i wonder what my first fortune cookie will say hehe

    HS

    ReplyDelete
  4. hi, anh! you have a beautiful blog--love your fashion and love your photography. you are so young and talented--i admire your drive and talent :). new follower, and hoping we can stay connected. cheers, and have a great sunday!
    jasmine:)

    ReplyDelete
  5. Very interesting post. I love learning more about fashion bloggers! Very interesting fortune by the way, I'm sure you will enjoy much success! Thank you for sharing your passion for fashion with us :) x

    ReplyDelete
  6. My mum used to have a mannequin too, but for some reason I always thought of it as creepy & never went near it! haha.

    ReplyDelete