Monday, October 3, 2011

Girl of the forest

ARTS WORKSHOP.  A girl wandering through the thick dark forest. She wears a wonderful flowing white dress. Cautiously she looks around - what is she frightened of? All alone she must fight her way through the thicket to survive. Noone knows what is awaiting her in the shadows. Lost and lonely she sits down at the river. Far away on the other side is a fortress which was her home once, but she will never go back there again. Thinking back of old times strenghtens her decission. She knows that she is strong enough to resist everything what might come. Provisions can be found in the woods -  "What is there else I need? I can get an apple from that tree. Look!", she sais, unaware of [....]

KUNST WORKSHOP. Ein Mädchen wandert durch den dunklen dichten Wald. Sie trägt ein wunderbares fließendes weißes Kleid. Vorsichtig schaut sie sich um - wovor hat sie Angst? Ganz allein muss sie sich durch das Dickicht kämpfen um zu überleben. Niemand weiß was sie im Schattenreich erwartet. Verloren und einsam setzt sie sich ans Ufer. Weit auf der anderen Seite ist eine Festung, welche einmal ihr zu Hause war doch sie weiß, dass sie nie mehr umkehren wird. Die Gedanken an frühere Zeiten festigen ihre Entscheidung. Sie weiß, dass sie stark genug ist um allem zu widerstehen was kommen sollte. Nahrung findet sich im Wald an - "Was brauch ich noch? Ich kann mir einen Apfel von diesem Baum pflücken. Seht!", sagt sie, nicht ahnend, dass [...]












These are pictures I made the preceeding weekend. As I told you Saturday, I participated in an arts workshop. It was about communication design with the focus on illustrations. Our task was to translate a little story into images. I only managed to finish two pictures. The third one you can see as a sketch. The photo next to it actually inspired me to this story (I took it together with the pictures I posted Saturday). Right now I have so much more ideas to this topic. Maybe I'll show you some more soon.

Das sind Bilder, die ich vergangenes Wochenende angefertigt habe. Wie ich euch Samstag schon sagte, habe ich an einem Kunst Workshop teilgenommen. Er ging über Kommunikationsdesign mit dem Fokus auf Illustrationen. Unsere Aufgabe war es eine kleine Geschichte in Bilder zu übersetzen. Ich hab es nur geschafft zwei fertigzustellen. Das dritte könnt ihr als Skizze sehen. Das Foto daneben hat mich eigentlich erst zu der Geschichte inspiriert (Ich habe es zusammen mit denen aus dem Samstag-Post gemacht). Im Moment habe ich noch so viele Ideen zu dem Thema. Vielleicht werde ich demnächst noch mehr posten.



Follow tha.DARLINH

3 comments :

  1. It´s very nice pictures and only sketch is very very nice.

    ReplyDelete
  2. beautiful picture (:

    I'm from Germany .... hihi
    Could you possibly imagine my blog?

    http://pferde-freak.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Hi Anh,
    WOW you are amazing!! I can't believe you painted those pieces. They are sooo beautiful. You must be so talented. You have a lovely blog and I am a new follower!

    :)

    ReplyDelete